پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215756
شبکه‌هاي اجتماعي توطئه دشمن براي گسترش ولنگاري اخلاقي و فرهنگي
تاریخ انتشار : 1395/05/11 10:09:19
نمایش : 1090
معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ترويج ماهواره، اينترنت، فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي را توطئه دشمن براي گسترش ولنگاري اخلاقي و فرهنگي در جامعه است و جوان امروز ما بايد بصيرت داشته باشد چراکه جوان بصير نمي‌گذارد که دشمن بر کشور و فرهنگ او غلبه کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت‌‌الاسلام والمسلمين احمد مروي، معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب، در ادامه برنامه‌هاي بيست و سومين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي که به ميزباني مهديه مصلاي شهرکرد و باحضور عموم مردم برگزار شد، با تسليت سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه، امام صادق(ع)، اظهار داشت: يکي از نعمت‌هاي خداوند متعال که هرگز قادر به شکرگزاري آن نيستيم، نعمت وجود ائمه اطهار(ع) است که اگر نبودند هيچ اثري از اسلام و قرآن و نبوت پيامبر اکرم (ص) نبود و اين يک ادعاي بدون سند نيست چراکه تاريخ گواهي بر اين معنا است.

وي بالا بردن سطح معرفت و آگاهي خود را راهي براي رسيدن به رشد و کمال همه‌جانبه دانست و يادآورد شد: در اين صورت است که به هدف نهايي خلقت خود نزديک مي‌شويم.

مروي ادامه داد: کساني مي‌توانند از منبع نوراني و بي‌پايان ائمه اطهار (ع) بهره‌مند شوند که روح و قلبشان از اوهام و خيالات شيطاني پاک باشد.

وي ائمه اطهار (ع) را هم‌تراز با قرآن عنوان و بيان داشت: از منظر پيامبر گرامي اسلام، ائمه اطهار(ع) و قرآن در يک رديف قرار دارند و هم‌تراز با هم هستند؛ بنابراين همانگونه که اگر انسان طهارت ذاتي و ظاهري نداشته باشد نمي‌تواند به سراغ قرآن برود پس نمي‌تواند از محضر ائمه اطهار(ع) هم استفاده کند و اين طهارت باطن و جسم است که لازمه درک ائمه اطهار(ع) و قرآن است.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اينکه همه ائمه (ع) يک رسالت داشتند و آن صيانت از قرآن، دين و اسلام بود، عنوان داشت: نگهباني و حراست از دين و اسلام از سوي ائمه اطهار (ع) با شيوه‌هاي مختلف و باتوجه به زمان و مکان صورت مي‌گرفت؛ زماني اين صيانت با شمشير و مبارزه و جهاد صورت مي‌گرفت و زماني نياز به سکوت ۲۳ ساله داشت و زماني هم اين صيانت با درس و بالا بردن معرفت مردم به ثمر مي‌نشست.

مروي به تشريح شرايط زمان امام صادق (ع) و نحوه صيانت ايشان از دين و اسلام پرداخت و گفت: به يقين اگر امام صادق (ع) در زمان امام حسين (ع) بود، همان کاري را مي‌کرد که امام حسين (ع) انجام داد؛ پس همه تصميم‌هايي که از سوي ائمه اطهار (ع) براي حراست از دين صورت مي‌گرفت باتوجه به شرايط جامعه بود که در زمان امام صادق (ع) اين مهم با تعليم و بالا بردن معرفت مردم انجام شد.

وي خاطرنشان کرد: از اوايل قرن نخست هجري و به‌خصوص در قرن دوم هجري، فضاي ديگري بر جامعه حاکم شد؛ از يک طرف قدرت‌هاي آن روز به برکت اسلام از بين رفته بودند و قبايل و طوايفي که عليه اسلام قيام مي‌کردند سرکوب شده و ديگر توان راه‌اندازي جنگ احزاب را نداشتند و از طرف ديگر ايجاد شبهه‌ها و مکاتب مختلف‌الحادي فعال شده بود.

کارشناس مسائل ديني با اشاره به اينکه خلفاي زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) ميدان آزادي عمل براي شبهه ايجاد کرده بودند، ادامه داد: اين بدان معنا نبود که آنها طرفدار آزادانديشي بودند بلکه هدف آنها از اين آزادي عمل ايجاد چالش براي جامعه اسلامي و جلوگيري از رشد فراگير اسلام بود.

مروي يادآورشد: خلفاي زمان امام صادق (ع) به دنبال ايجاد شبهه در راستاي انحطاط فکري جامعه بودند، دوره امام صادق (ع) دوره منطق و استدلال بود به‌طوري که امام صادق (ع) با بالا بردن معرفت مردم از کيان اسلام حراست کرد.

وي اضافه کرد: امام صادق (ع) با ادله عقلي هيچ شبهه را بدون پاسخ نگذاشت و به يقين اگر اين مقطع زماني نبود و امام صادق (ع) در چنين فضايي حضور نداشت، به يقين امروز نامي از اميرمؤمنان نمانده بود.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه خلفاي زمان امام صادق (ع) به دنبال آن بودند که امام علي (ع) را از پيغمبر (ص) جدا کنند تا چيزي از اسلامي باقي نماند، تصريح کرد: آنها بر اين باور بودند که اگر بتوانند امام علي (ع) را از اسلام بگيرند، به يقين ديگر چيزي از آن باقي نخواهد ماند.

کارشناس مسائل فرهنگي با تأکيد بر اينکه مجاهدت‌هاي علمي امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، حضرت علي (ع) را به اسلام برگرداند، افزود: امام صادق (ع) در کنار معرفت افزايي مردم، از حکما و خلفاي ظالم دوران خود نيز غافل نشد و در هر شرايطي در مقابل آنها ايستاد و مردم را نيز نسبت به رفتارهاي آنها بيدار مي‌کرد.

وي با بيان اينکه عمده فعاليت امام صادق (ع) در حوزه فرهنگ و امور علمي بود اما اين دليل نمي‌شد که در برابر خلفاي جور آن زمان سکوت کند، ابراز داشت: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) با تربيت بيش از ۴ هزار شاگرد در همه علوم، معارف دين را احيا کردند و اين چيز کمي نيست.

وي با مقايسه شرايط امروز جهان اسلام با زمان امام صادق (ع) گفت: به برکت انقلاب اسلامي، توجه به اسلام و قرآن و بيداري اسلامي در بسياري از کشورها جان دوباره گرفت و ذهن‌ها در همه دنيا به سمت معارف اهل‌بيت (ع) معطوف شد.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به توطئه‌هاي دشمن براي مقابله با معارف ناب اسلام افزود: دشمن براي مقابله با فرهنگ ناب اسلام و ارزش‌هاي اسلامي دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وي بيان داشت: نخستين توطئه دشمن براي مقابله با اسلام ناب محمدي (ص)، ايجاد و خلق يک اسلام بدلي به نام داعش بوده است و هيچ کسي شک ندارد که داعش مولود فکر آمريکا و صهيونيسم و زاده پول‌هاي کثيف آل‌سعود است.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه دشمن مي‌خواهد از اسلام چهره‌اي خشن به جهان معرفي کند تا مقبوليت آن در بين عموم کمتر شود، اظهار داشت: دشمن مي‌خواهد دنيا از اسلام و مسلمانان متنفر شود و به همين دليل داعش را تشکيل داده است تا به کشتار تحت نام اسلام دست بزند و چهره‌اي جنايتکارانه از اسلام در ذهن‌ها به تصوير بکشد.

وي با اشاره به اينکه دومين راهکار دشمن براي مقابله با اسلام ناب محمدي (ص) تهاجم فرهنگي است، ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است که بر خاورميانه مسلط شود و ايران را کانون اين امر مي‌داند؛ بنابراين مي خواهد که مردم را از حکومت جدا کند و تنها راه براي تحقق اين امر مهم آن است که فرهنگ بومي، سنتي و ديني را از آن‌ها بگيرد و فرهنگ خود را به خورد مردم دهد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمين مروي، ترويج ماهواره، اينترنت، فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي را توطئه دشمن براي گسترش ولنگاري اخلاقي و فرهنگي در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جوان امروز ما بايد بصيرت داشته باشد چراکه جوان بصير نمي‌گذارد که دشمن بر کشور و فرهنگ او غلبه کند.

وي تنها راه مصونيت‌بخشي به کشور و جوانان را تقوا و خداترسي و ارتباط مستمر با خالق هستي بيان کرد و افزود: جوانان ما بايد با قرآن مأنوس شوند و بدانند که تنها در سايه ارتباط با خداوند و راز و نياز با معبود است که مي‌توان عاقبت به خير شد.



 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html